Annamaria Somay: “Mi-e foarte scarba de tot ce inseamna administratia locala a acestui municipiu resedinta de judet”
Annamaria Somay este (inca) purtatorul de cuvant al FC Baia Mare. Am vrut sa fac un interviu cu ea pentru ca in haosul care domneste acum la club, ea isi asuma un dialog cu presa, cu cei care vor sa asculte despre ce se intampla la FC Baia Mare. Marturisesc faptul ca mi-a fost greu sa fac acest interviu. Pentru ca subiectul discutiei este unul extrem de dureros…
China Birta Cristian: FC Baia Mare e moarta deja sau acuma isi da ultimele suflari? Intrebare dura pentru o situatie si mai dura...
Somay Annamaria: FC Baia Mare este un pacient aflat in coma pe care unii incearca sa il resusciteze. Eu inca mai sper ca lucrurile se vor indrepta. Dar atata vreme cat unii sprijina doar teoretic situatia insa practic nu prea, nu stiu ce sa zic… Baietii merita sa continue. Trebuie insa sa aiba mare grija promisiunile cui le mai cred. Nu de alta, dar unii, din cate am inteles eu, le promit multe, dar nu pentru binele echipei ci pentru binele propriului buzunar. Prin acest interviu, in care nu am de gand sa ascund nimic, nu vreau sa fac rau echipei, renumelui FC Baia Mare. Insa, adevarul trebuie sa iasa la suprafata.
Adevarul asta de care vorbesti este foarte relativ. Pentru ca marele adevar pe care trebuie sa il aflam despre FC Baia Mare este cine este vinovat ca s-a ajuns in situatia asta? Restul sunt povesti…
Cine este vinovat? In primul rand oamenii care s-au perindat pe la conducerea clubului si care au permis ca o datorie “mica” sa devina una colosala.
In al doilea rand, sunt de vina cei care au venit cu intentii bune dar nu pentru echipa ci pentru propriul bine.
Desi o sa fiu huiduita, nu imi pasa. Sunt de vina intr-o oarecare masura si baietii din echipa, care au crezut in nenumarate randuri o gramada de promisiuni desarte. Oarecum la fel as fi facut si eu. Cand nu ai bani sa treci nici strada esti practic obligat sa te prinzi de orice promisiune de mai bine.
Stiu ca esti intr-o postura mai dificila, dar zau ca deja e enervant sa auzim vorbindu-se doar la nivel general. Spui de cei care si-au urmarit doar interesul? Cine sunt acestia? Ca altfel ii putem acuza pe toti cei care alcatuiesc conducerea FC Baia Mare.
Mi-ar placea sa iti nominalizez acum toti groparii FC Baia Mare. Imi este insa greu sa fac acest lucru deoarece si asa sunt intr-o situatie… Ma rezum doar la atat: sunt de vina toti cei care s-au aflat in conducerea clubului si care in loc sa rezolve problemele, ma refer aici la cele financiare, au contribuit la cresterea acestora. Vinovat sunt si cei din conducerea orasului, ma refer aici la Cristian Anghel, la Consiliul Local, dar si la Mircea Man si consilierii judeteni. Am vazut in presa articole aparute dupa intalnirea cu Cristian Anghel, care a avut loc vineri. Vrea sa ajute echipa, clubul. Dar de ce doar acum? In ceasul al 12-lea? Si eu pot veni sa spun ca de azi apar pacea mondiala, ca am sa fac tot ce pot… Dar ma puteti crede?
Daca as avea si eu oameni influenti in spate, mi-as permite sa ii acuz public pe toti cei care au contribuit la starea actuala a FC-ului. Din pacate, momentan, nu imi pot permite acest lux. Din pacate, pentru mine cel putin, libera exprimare a devenit un lux.
Personal ii acuz cel mai tare pe cei din Consiliul Local si din Consiliul Judetean, caci ei sunt actionarii principali. Cum poti sa iti bati joc de un bun pe care il ai in grija ma depaseste. Cum caracterizezi nepasarea celor doua institutii?
Simplu. Degeaba iti permiti financiar sa cumperi ceva sau sa dai bani pentru ceva, daca nu vrei. Si personal tind sa cred ca NU SE VREA salvarea FC Baia Mare. De ce? Chiar nu pot sa imi dau seama. Dar mi-e scarba. Mi-e foarte scarba de tot ce inseamna administratia locala a acestui municipiu resedinta de judet. In alte orase se poate, la noi nu. Si nu pentru ca nu ar fi resurse, pentru ca nu se vrea
Primarul Cristian Anghel a spus de multa vreme ca sportul e a cinspea roata la caruta in Baia Mare. Macar pe el putem sa il apreciem pentru consecventa in a ingropa ce a mai ramas din sport…
Eu nu sunt un fan Cristian Anghel si nu am fost niciodata. Nici nu am
de gand sa devin. Anghel stie foarte bine sa isi joace cartile in asa
fel incat sa nu ajute dar sa para ca a contribuit cu ceva. Atat imi permit doar sa comentez in privinta lui.
Si as mai adauga ceva. In starea in care se afla FC Baia Mare, de ce nu s-a dorit revenirea lui Heinrich Schorsch? Momentan era singura solutie pentru a continua traditia FC Baia Mare, pentru a a stabiliza situatia baietilor. Eu cred, si imi asum toate injuriile aferente ale cei anti- Schorsch, ca a fost singura salvare a clubului. Si noi ce am facut? Ne-am batut joc de el. Am mai zis-o si ma repet: am demonstrat ca nu meritam ca Schorsch sa salveze situatia.
Sper ca Anghel macar sa gaseasca o solutie ca cei 940 de milioane care mai trebuie sa vina de la Consiliul Local la FC Baia Mare sa fie impartiti baietilor.
Tu spui ca principala vina a antrenorilor si a jucatorilor este ca au acceptat atata vreme sa fie bataia de joc a cuiva. Eu cred ca, de fapt, pentru asta trebuie sa ne scoatem palaria in fata lor. Pentru ca, in ciuda mizeriilor care li s-au intamplat si li se intampla, ei au jucat si joaca pentru club.
Intr-adevar. Ai dreptate. Merita tot respectul nostru. Eu tin sa ii felicit ca nu s-au bagat in mizeriile unora. Din cate stiu eu, li s-a propus sa piarda un meci pentru a incasa niste bani de pe urma pariurilor. Si baietii au refuzat. Cu toate ca nu cred ca le-a fost prea usor avand in vedere ca majoritatea au si familii de intretinut si salarii ioc. Nu stiu cat voi mai putea fi alaturi de ei, de FC Baia Mare. In primul rand pentru ca imi este mie personal greu sa vin fara a fi platita. Nici nu imi mai doresc sa fiu. Prefer sa fiu alaturi de FC Baia Mare cat voi putea. Cat mi se v-a permite. Desi multi vor sa plec din diverse motive. Ba ca nu inteleg rolul meu acolo ba pentru ca nu stiu sa tac din gura. Consider ca tot ce se intampla la FC Baia Mare trebuie sa cunoasca toti.
Ce-i drept nici macar munca nu pot sa mi-o desfasor. Nu mai avem linie telefonica, a fost desfiintata pentru neplata. Saptamana trecuta, din cauza ploilor, am avut parte de o mini inundatie la birouri, am fost nevoiti sa scoatem tot din priza: calculator, scanner, etc. Nici pana azi nu au fost montate la loc. De fapt pentru ce? De sunat nu putem, nici sa fim sunati, internet nu avem, toner in imprimanta nu…
Suntem in cea mai absurda situatie posibila. Intrebarea este PANA CAND?
Discutam cu unii baieti din galerie zilele trecute, care imi spuneau ca duc dorul zilelor cand FC Baia Mare era in Liga 3. Pentru ca totul era mai simplu atunci… Apropo de asta, cum vezi din pozitia ta implicarea publicului, a galeriei in sustinerea echipei?
Stiu ca galeria joaca un rol important in viata FC Baia Mare. Ii apreciez pe cei care sustin meci de meci FC Baia Mare. Am doar o singura rugaminte pentru ei: ramaneti in continuare langa echipa! Merita baietii astia mai mult ca niciodata. Si ii rog pe cei din galerie sa ii taxeze pe toti cei care au contribuit la situatia actuala a FC Baia Mare.
Tu cunosti foarte bine ce se intampla acum in interiorul clubului. De aceea te intreb direct: cine conduce acum FC Baia Mare, cine controleaza ce se intampla acolo?
NIMENI. Asta este tristul adevar. Intr-adevar Liviu Bala mai incearca sa rezolve si el cat poate. Dar deja a ajuns si el la fundul sacului. Gabriel Zetea, pe care sincer il respect foarte mult, este vicepresedinte al C.A. insa din umbra. Nu se implica. Eu vin si stau cat pot, dar nu pot face nimic. Eu bani nu am sa investesc si cat am lucrat in presa nu m-am imprietenit ca altii cu toti potentatii zilei. Asa ca nici macar bani de o deplasare nu pot sa rezolv. Pot doar sa trag cate un semnal de alarma.
Ultima data cand am iesit in fata mi-a parut rau. Toata lumea m-a atacat personal. Am zis ca o sa fac si eu ca altii: o sa tac din gura, fie ce-o fi. Insa azi dimineata cand am vazut cu ce trebuie sa mearga baietii la Oradea, cand i-am vazut nervosi si intrebandu-se cata vreme or sa mai fie luati in bataie de joc, am zis ca nu mai pot sa tac.
S-a vorbit despre anumite invarteli facute de unii din conducerea clubului pe la pariuri. Eu nu cred asa ceva, mi-e scarba sa cred asa ceva. Dar naivitati, recunosc, am mai avut eu… Tu ce sti de asa ceva?
Sincer, as minti sa spun ca nu stiu nimic. Nu am nimic cu nimeni insa sa te cobori la asa nivel… Cica directorul sportiv le-ar fi propus catorva dintre baieti sa piarda la Turnu Severin cu 2-0, ca vor paria unii si ca va ajunge si la ei o parte din bani. Nu pot sa declar ca intr-adevar asa a si fost, oricum nimeni nu va declara asta. Insa, din cate am auzit de la unii si altii, intr-adevar asa a fost. Ba a mai circulat si zvonul ca Schorsch le-ar fi facut plangere la politie celor implicati. Nu stiu daca asa este sau nu, ramane sa vedem.
Hai sa incheiem interviul intr-un ton mai optimist. Desi e greu, e foarte greu… Nici nu stiu ce sa mai intreb sa fie optimist… Hai tu cu o idee optimista de final.
O idee optimista… Hmmm… Nu stiu. Iti pot spune doar atat: daca vrea cineva ca aceasta echipa sa nu dispara, ma refer aici la cineva cu bani, ACUM e momentul sa vina. Ca maine s-ar putea sa fie prea tarziu. HAI FC BAIA MARE! Sper baieti ca maine veti demonstra ca meritati sa fim salvati!





16:04
printre cei care duc dorul Ligii a III-a ma numar si eu. atunci totul era foarte simplu. mergeam catre stadion constienti fiind ca baietii ne vor face din nou fericiti. stiam ca acolo e Batin, rezolva meciul cu doua boabe. asta e. apropo, vom ramane alaturi de echipa! in privinta asta, poti sa stai linistita.
21:54
o sa fim alaturi de ei tot timpu pana la sfarsit , putini , multi cati suntem vom fi alaturi de echipa si ii vom incuraja , imi pare foarte rau ca nu ne permitem sa mergem in deplasari :( , si apropo de "taxarea" celor care au adus clubu in situaita in care e , noi ii taxam pe cei care stim noi doar ,dar vorba ta cum nici tu nu poti zice mai multe , ca cine , nu zice nimeni , si asa nu stim nici noi cine …. dar pe cine stim ca a adus echipa in situatia asta ii "taxam" …. Doar FC Baia Mare !!
15:40
e la fel ca si in Liga a 3-a diferenta e ca echipa a fost cam distrusa salariile tot neplatite delegatia de albitraj nu se platesc restantele se aduna dar diferenta este ca acuma ne fut albitri pentru restantele de la delagatii.
1 Robbie nu stiu ce ii cu tine dar tu te auzi ce zici frate? Cum poti sa zici ca esti la noi in galerie cand tot aiurea vorbesti.decat sa vorbesti prostii mai bine taci si hai mai des pe la stadion ca sa fi mai la curent cu noutatile ca presa mai si minte.
2 Donita Annamaria Somay intreaba si tu niste persoane mai vechi care stiu ceea ce a fost pe fosta era Schorsch si nu mai vorbi prostii ca pe mine ma scoti din sarite cand citesc pe langa ca scrii romane nu raspunzi nici la subiect.
Din cate imi aduc eu aminte cand am promovat in A erau niste mici neintelegeri intre Schorsch si Anghel si de asta o plecat el de la Fc Baia Mare. Dar nu a plecat cu mana goala a plecat si cu o droaie de bani si a lasat in urma un gust amar multor suporteri+ o mare parte din actualele datorii.
asa ca nu mai zice ca nu ni-l meritam pe Schorsch ca ma scoti din sarite nu doar pe mine ci pe aproape toata lumea nu mai sta in lumea aia trista si sinucigasa treci in lumea luptatorilor!
Sa vina Schorsch nu ne pasa cine e patronul dar sa nu ne falimentati clubul!greu de inteles asta?
19:34
robbie:
ce a fost in liga a III-a ramane acolo. baietii au demonstrat ca merita in liga secunda si acum depinde de noi toti, mai ales de administratia publica si de un posibil investitor, sa le oferim sansa sa se poata desfasura. In ceea ce il priveste pe Batin putem sa ne stergem la ochi de el. Datorita unor oameni care "se pricep" la fotbal
( printre care minunatul director sportiv si si mai minunatul consilier local care s-a perindat ceva vreme la echipa)acum ne uitam la golgeterul Batin care putea sa dea acele goluri pentru noi.Dar asta este. Trebuie sa continuam fara el si din cate vad, putem si fara Batin.
tavi:
e simplu la partea cu cine trebuie taxat: toti conducatorii clubului de dupa era Schorsch. nu cred ca este cazul sa ii nominalizez. daca cunoasteti ce s-a intamplat in ultimii ani pe la club, cunoasteti si conducatorii
picasso:
ai dreptate in mare parte. in ceea ce priveste era schorsch, crede-ma, inainte sa ma apuc sa vorbesc, m-am documentat. am vorbit cu angajatii din acea perioada si cu cativa baieti care erau atunci la echipa. si toti au zis ca pe vremea lui schorsch era bine. imi pare rau ca te scot din sarite.nu pot fi pe placul tuturor. nici nu imi doresc. daca nu iti convin "romanele" mele, nu le citi. la subiect raspund in masura in care nu ma afecteaza personal. la cate amenintari si intimidari am inghitit in ultima vreme… daca ai fi fost in locul meu poate nici macar atat nu aveai curajul sa spui. clubul este de mult in faliment. ce-i drept procedura, din punct de vedere legal, nu a fost inceputa. de cand sunt la fc baia mare, in permanenta, imi este frica de ce aduce ziua de maine.
21:18
@Picasso tu esti nebun? Pentru ce te-ai aprins asa? Ce prostii am zis eu? E adevarat, am lipsit de la doua meciuri consecutive jucate acasa dar, in rest am fost mai mereu pe stadion. Deci, fa-ma sa inteleg care e faza cu comentariul tau. Cred ca te-ai trezit si tu, hop top sa comentezi pe aici.
20:40
Robbie m-am enervat pe tine pentru ca tu comentai aiurea la mai multe rubrici si am vazut daca veneai mai des pe la stadion iti dadeai seama de ce m-am enervat pe tine.
Si nu am scris hop top ca sa ma aflu in treaba daca sezonul asta nu o mai tinem numai in victorii asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam sa sustinem FC-ul.
Nici mie nu imi place ca nu o mai tinem din victorie in victorie dar de asta ma mai duc la stadion in fiecare sambata.
Domnita Anamaria atata vreme cant nu mai zici ca nu ni-l meritam pe Schorsch si nu o sa ne mai minti frumos sa sa incerci sa ne manipulezi nu o sa mai am nimic cu tine(ori esti si tu manipulata la randul tau si nu iti dai seama).
21:38
zi-mi in fata data viitoare cand ma vezi. m-ai vazut si la meciul Rulmentului. de-mi aminteam eu te intrebam ce si cum. nu o mai arde aiurea pe site-uri. si nu am venit la meciurile alea doua din cauza unor probleme familiale, nu din cauza rezultatelor. dar lasa, vorbim pe sambata. si crede-ma, sunt mai la curent cu noutatile decat tine.